Hej,
Jag har satt upp 10-12 webbutiker tidigare, riktade både på svenska mot skaninaviska användare/kunder och på engelska mot kunder internationellt och där min kund funnits utomlands. Då har jag använt bl.a. WorldPay och 2checkOut (internationellt) och Payer (Pay-Read) för Skandinavien och det har bara varit att koppla upp butiken mot deras API och pengarna har kommit in på mitt eller mina kunders konton utan problem.
Nu håller jag på med en butik som ska riktas mot konsumenter i USA, och omsättningen kommer troligen att ligga nånstans 1.000 - 5.000 USD. Dom ska in på ett konto i SEB här i Sverige.
Vi har tittat på en mängd olika PSP, men det lutar åt att vi kommer att använda DIBS, och det är nu förvirringen börjar.
DIBS kräver ett inlösenavtal med banken (SEB i detta fall). PÅ SEBs webbplats skriver dom så här:
Citat:
För att ditt företag ska kunna ta emot kortbetalningar behövs ett avtal om kortinlösen. Hos SEB kan du teckna inlösenavtal med Euroline.
|
och så här:
Citat:
När det gäller e-handel kräver Euroline att säljföretaget använder sig av 3D Secure (”Verified by Visa” respektive ”MasterCard SecureCode”) en kundvänlig standard för säker betalning över Internet. Tekniken erbjuds av alla svenska betalväxlar eller så kallade PSP:er (Payment Service Providers) som till exempel DebiTech, Dibs och Samport.
|
Jag fattar ingenting....
Är det inte
banken som jag ska ha ett inlösenavtal med?
Vad har EuroLine med saken att göra?
Kan någon, gärna med pedagogisk bakgrund eller erfarenhet från att förklara saker för 4-åringar, berätta hur det funkar, vad jag ska göra, vad det kommer att kosta ungefär (förutom avgifterna till DIBS), och eventuellt annat som är bra att veta?
Miljoner tack!