Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-18, 11:26 #15
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Det största problemet som jag ser det ar att ett vinstdrivande ftg gör sig stora pengar på dessa uppgifter. Jag skulle kunna tänka mig ett system då detta administrerades av någon myndighets site istället, och kanske även skickade ut det där brevet med. Även om nog vissa personer skulle få en bibel varje månad.

Nånstans så kan man ju se att tjänsten är bra med. För normalt, eller som det tidigare har varit så att säga så är uppgifterna semi-ok att fixa. Typ som om man inte orkat ta ställning och gjort det struligt bara istället. Man säger att , ja alla ska få dessa uppgifter, de är helt öppna. Men samtidigt att det inte är ok att ställa frågan enl normer i samhället.. "min inkomst ska du skita i" osv. Många tror tom att dessa uppgifter är skyddade, och anser att de ska vara mer eller mindre hemliga. Men det är ju en fundamental del av öppenheten i vårt samhälle/demokrati, att kunna ta del av alla uppgifter, med få undantag. Baserar man då sina argument mot ratsit på dessa två grunder så är frågan hur mkt man eg har att stå på?
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat