Hastigt och otestat...men kanske ger dig en fingervisning iaf:
Kod:
import mx.utils.Delegate;
var d:Number=0;
var myPhoto:XML = new XML();
myPhoto.ignoreWhite = true;
myPhoto.onLoad = Delegate.create(this, function(success) {
numimages = this.firstChild.childNodes.length;
spacing = 70;
var picHolder:XMLNode;
var thumbHolder:MovieClip;
for (i=0; i<numimages; i++) {
picHolder = this.firstChild.childNodes[i];
thumbHolder= thumbnails.createEmptyMovieClip("thumbnail"+i, i);
thumbHolder._x = i*spacing;
thumbLoader = thumbHolder.createEmptyMovieClip("thumbnail_image", 0);
thumbLoader.loadMovie(picHolder.attributes.thmb);
thumbHolder.title = picHolder.attributes.title;
thumbHolder.main = picHolder.attributes.main;
thumbHoler.owner=this;
thumbHolder.onRelease = function() {
this.owner.loadImg(this);
};
}
});
myPhoto.load("xmlphoto.xml");
function loadImg(caller:MovieClip){
d++;
var mc:MovieClip=loader.createEmptyMovieClip("slide_"+d, d);
var mcl:MovieClipLoader=new MovieClipLoader();
var mcl_listener:Object=new Object();
mcl_listener.onLoadInit=function(target_mc:MovieClip){
var easing:Function=mx.transitions.easing.None.easeNone;
var speed:Number=2;
var to:Object=new Object({type:mx.transitions.Fade,
direction:0, duration:speed, easing:easing,
param1:undefined, param2:undefined});
mx.transitions.TransitionManager.start(target_mc, to);
}
caller.title_txt.text = caller.title;
}
Det blir lite mer komplicerat om du skall se till att bilder skalas om proportionerligt och om du använder flash 8 bör du göra om dem till BitmapData för att kunna använda smoothing om de skall skalas och se bra ut.
Kolla om koden min funkar...om inte eller om du vill ha mer funktionalitet kan du höra av dig med ett PM så kan jag kanske åta mig att att fixa det mot en liten summa.