Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-17, 19:52 #15
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Thomas@Mar 16 2007, 14:47
Om man tittar på vad det flesta andra konsult-tjänster kostar företag så är 950 kr för att hjälpa till att registrera ett domännamn billigt.

... rörde alltså enbart arbetet att vidarebefordra information om namn, telefonnummer, e-post och begärd domän till II-stiftelsen.

Av ovanstående förstår jag inget, skulle den servicen vara helt försumbar? Man insamlar och kontrollerar data som man sedan vb'ar till en affärspartner. Att affärspartnern sedan inte säljer till slutkund gör ju inte priset mindre motiverat.

Nån som vet vad alla advokatbyråer på ombudslistan tar?

Dax att sluta gnälla på företag som hittar kanaler att sälja tjänster till en rimlig marginal. Vad jag vet jobbar Internet.se med direktutskick till nyregistrerade företag, sånt är kostsamt. Huruvida det är ett missförstånd eller inte ang avgiften på 950 kr pga detta vet jag inte. Oavsett har internet.se inte samma målgrupp som lågpris företagen, det vet ju ju sedan länge.

Citat:
... så hur man kunde missa den kopplingen är höljt i dunkel. Vår gissning är att man tog en rövare.
Vi på WN kanske skulle skramla ihop några kronor till IW, så dom i framtiden kan göra 2 oberoende tester. Då behöver man ha kvarstående frågor huruvida företagaren citat "tog en rövare".
Thomas, det är ej korrekt att jämföra en jurist och framförallt inte en advokat
med medelpersonen som jobbar med webbhotell.
Då en jurist´s tid är betydligt mer värd pga deras utbildning.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat