Ämne: Swemedia?
Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-17, 15:56 #73
webdocs avatar
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
webdoc webdoc är inte uppkopplad
Medlem
webdocs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag fick ett oroväckande svar från en av mina kunder i fredags.
Jag har sparat mailet, med de företag, som har konstiga metoder. Men jag vill inte nämna några namn här.

Säljaren säger ordagrant "jag ringer från google" eller "det var ifrån google här" etc. En del säger att de "samarbetar" med google. Även det känns fel tycker jag om man bara säljer adwords. Om man skulle välja ett ord, så tycker jag återförsäljare är det närmaste, vad gäller adwords.

Då jag informerat min kund rätt så mycket, så vet hon vad som gäller. Hon har lärt sig SEO och Sponsrade länkar riktigt bra. Det roligaste var när hon själv guidade ut säljarna och visade vad hon hade. Tja, de kunde inte säga så mycket när de såg resultatet. Eller som min kund sa "det blev tyst i andra ändan av luren". Men så kom ett "men" ...
Märkligt beteende, att man säger saker till ett företag utan att kontrollera "ordentligt" hur ett företag syns på sökmotorerna.
Men inom ett par år tror jag att det här med "jag ringer ifrån google" kommer försvinna automatiskt då kunskapen hos de flesta mindre företag växer.
webdoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat