|
Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2007
|
Håller med Mattias i allt, men är inte den första katten i headern en hund???
Scrollande text tycker jag inte stör lika mycket som Mattias gör (särskilt när det bara är på ett ställe och diskret) men det känns lite "old school".
Sen skulle jag utveckla "hover"-state på menylänkarna så att de har en annan färg vid mouseover och dessutom se till att hela knappen är länken istället för bara texten som det är nu.
Mattias färgskala tycker jag också är bra men jag skulle köra en kontrastfärg till rubriker och som highlight för viktig information.
Jag gillar att du fått med postens paket-info så snyggt på sidan. Det är i alla fall något jag kollar ofta när jag väntar på paket.
"Behöver du hjälp"-rutan ska antingen vara lite större eller tas bort helt.
De tre "annonserna" längst ner är för lika varandra. De skulle tjäna på att vara mer separerade. Och vad har Apple med återförsäljningen att göra?
Kundvagnen är snygg där den är men det är lite för diskret när man lägger till något i den. När jag klickar "lägg till" så syns inte kundvagnen på skärmen och jag får ingen feedback på att det jag har klickat på har lagts till i kundvagnen!
Antingen får du flytta kundvagnen högre upp på sidan eller ge tydligare feedback någonstans bredvid "lägg till"-knappen.
Gillar statuspinnen för lager men texten kunde vara lite tydligare (större) och dessutom skrivs "beställnings vara" ihop, alltså "beställningsvara".
Underkategorierna för menyalternativen bör nog vara tydligare det tog ett tag innan jag insåg att det fanns undekategorier till "hundkläder" exempelvis. Bara en annan bakgrundsfärg skulle räcka.
Jag måste bara klargöra att jag tycker att din katt/hund-shop är asgrym! Annars skulle jag inte lägga ned så mycket tid på att undersöka den och komma med förslag.
Lycka till, det ser mycket lovande ut!
|