Som vi förstår det utifrån årets webbhotelltest i IDG så utgår man ifrån en utgångspunkt. Man är en privatperson som vill ha möjlighet att per automatik hantera alla ens tjänster via en kontrollpanel och man vill helst inte betala för detta.
TBA media riktar sig inte mot denna kundgrupp överhuvudtaget. Tvärtom har vi ett flertal kunder som flyttat ifrån budgethotellen till oss för att vi bättre uppfyller de krav som kunden ställer på ett webbhotell.
Våra kunder vill inte ha en kontrollpanel där de själva behöver göra några inställningar, de vill kunna nå en riktig människa per telefon snabbt för att kunna ställa frågor, beställa tillägg, göra inställningar och få support:
Citat:
Internet.se … imponerar per telefon med hjälpsamma tekniker som anstränger sig lite extra.
|
Citat:
Internet.se klarade som enda hotell att återställa filer redan under samtalets gång. (Kostnadsfritt)
|
Våra kunder vill ha ett webbhotell som har hög Tillgänglighet på webb och mejl:
Citat:
99,87%, 99,98%, 99,98%, 99,71%
|
För allt detta är de villiga att betala.
I detta specifika fall var vi vid beställningsförfarandet otydlig med att informera att ifall domännamnet som man önskar koppla till sitt webbhotellpaket är ledigt, så kommer det att registreras mot en registreringskostnad och årsavgift. Vi såg därför till att snabbt kompensera detta genom att kreditera fakturan utan något som helst krångel. Vi skall se över hela beställningsförfarandet för att se till att bli tydligare på detta.
Det är mycket oansvarigt av IDGs ansvarige utgivare att tillåta att man stämplar ett företag som skojare med så lite underlag att gå på. Att anklaga oss för att använda ”skojarmetoder” för vi missade att informera om en liten text och för att vi anses ta alldeles för mycket betalt för tjänster som man kan få billigare om man är datakunnig, vet vad en DNS-server är för något och kan sköta mycket själv är en mycket allvarlig anklagelse och något som vi kraftig emotsätter oss.