|
Medlem
|
|
Reg.datum: Apr 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
Jag tror en del av problemet ligger i att det inte är en exakt vetenskap. Google vill naturligtvis inte tala om hur dom gör (dominerande ställning + msn).
Sen är det som andra skriver, man är lika bra SEO själv. Några sjyssta <h1>-taggar lite
-taggar och en rätt okej mod_rewrite funkar bra.
Det man söker är nog igentligen förtroende för den kontaktperson man har/får på seo-företaget. Får man en bra kontakt så funkar det nog, annars inte.
Inom styrketräning finns doping, motsvarande black hat seo, sen finns det medel som endast förstorar musklerna genom att fylla dom med vätska, motsvarande länkfarmar. Hoppas ni förstår liknelsen. Hursomhelst, ett företag som är seriöst levererar väl samma position på Google, både före och efter avslutad abbonemang?
Betalar man en månadskostnad för att synas bra antar jag att man betalar för att seo-företaget är inne o "pysslar" lite då o då. Eller betalar man för statiska länkar?
"Vi" har också en månadskostnad (cms) men vi bygger hela tiden nya funktioner för den summan åt alla våra kunder. Tanken är att alla är med och delar på kostnaden. Givetvis kommer nån funktion som en kund inte just då efterfrågar men funktionen efter den kan vara en sådan.
Jag tror vi inom cmsbranschen måste liera oss med seoföretag och webbyråer. Helst ska cms:et stödja seoföretaget så att det kan gå in och "pyssla" åt kunden.
|