Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-14, 16:38 #69
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Det är ju så att ombud som är beroende av avtalet får se till att inte heja på en fel internet-entreprenör på ett konvent eller rent av på stan.
Thomas - du skriver det med glimten i ögat - men PRECIS så är det !

Jag fick för en tid sedan reda på att jag själv har paria när det gäller just det här och om jag "associeras" med ett ombud så kan det bli tråkigheter för ombudet...

Ett annat konkret ämne som tas upp i denna tråd är ordförandeombudet i Registrars.se, utan att namndroppa så har jag blivit informerad om att IIS sitter med attityden: "Vi vet allt det där om TBA, men vi kan inte göra något utan bevis"

och då kan man ju gissa sig till var det här inlägget kommer från:
Citat:
Ursprungligen postat av davidh
Förstår inte varför IIS kritiseras, folk borde vara glada att de agerar. Förvånande att det inte skett tidigare eller mer kraftfullt då QU har på ett så uppbenbart nonchalant sätt brutit mot ombudsreglerna.

Att ha över 100 domäner och sen bjuda ut 80 av dem är inget annat än warehousing och domänhandel. Påstående om egen-utvecklat innehåll etc. är skitsnack, går inte och förklara bort en sådan sak.

QU ska vara glada för att de bara blir uppsagda och att inte domänerna avregistreras också..

Nu när IIS har vaknat till i det här frågorna borde de fortsätta och fråga ut registrars.se kära Franze hur det ligger till med hans egna "kund" Bolama - tråkigt att de som ska representera andra ombud själva bryter mot reglerna genom att gömma sig bakom offshore bolag - konstigt att mer seriösa företag som Loopia sitter vid samma bord som dem på registrars.se möten.
Att godtyckligt byta ägare på domäner har ju gjorts tidigare - [försäkringskassan.se] hade aktivt avregistrerats av RFV och enligt gällande "först-till-kvarn-regler" registrerats av den nye ägaren
- och oavsett HUR illa vi alla tycker om vad den nye ägaren använde sin domän till (pekade den mot någon porrsite), så SKALL vi kunna förutsätta att ett ägarbyte inte äger rum före en tvistlösning - men istället låtsas IIS vara orsaken till uppkommet problem och byter ägare på domänen samma dag som "problemet" kommer till ytan.

-------

Som ombudsavtalet är formulerat så spelar det egentligen ingen roll vad ett ombud gör eller hur det beter sig - vill IIS så gör IIS - det börjar bli mer och mer tydligt..men det har ju också sagts av många före mig.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat