Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-13, 14:39 #16
pussmosse pussmosse är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
pussmosse pussmosse är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av autosvar
Citat:
Ursprungligen postat av pussmosse
5000 Euro är bara start budet... Hur får vi tag på rätt person? bara en hypotetisk fråga... Några förslag var vi skall vända oss?
Jag föreslår att ni inte lägger ut webbplatsen till allmän försäljning via en auktionssite. Visst kan MissDomain eller Sedo hjälpa till genom att de har kontakter och kunskap, men det bör skötas i andra kanaler. Anledningen är att potentiella köpare inte alltid vill ha publicitet runt domänköp för det finns ännu en viss stigma runt dessa imateriella investeringar trots att de kan läsas ut ur boksluten. Investera istället lite tid åt att skapa en enklare sportrelaterad länksida. Köpare tycker det känns psykologiskt bättre att köpa en webbplats än en domän ifall de ska ut med en pressrelease eller förklara sig inför okunniga ägare. Låt det ta tid, kalkylera inte med att få ett extra tillskott till semesterkassan via försäljningen. Skriv ett brev till några av marknadscheferna hos de stora mediaaktörerna som har sport i sin portfölj. Gör minsta möjliga väsen av säljplanerna och om ni anlitar en domänhandlare till hjälp så se till att stämma av vem de kontaktar. Ni bör dessutom definitivt överväga att inte sälja utan först kolla om det kan finnas intresse för en vm-portal. Är värdet stort så kan ni istället bilda ett bolag runt webbplatsen och ta in duktiga partners som kan utveckla tjänsten. Håll huvudet kallt - det finns mycket mer att tänka på som min arbetstid inte tillåter att jag utvecklar just nu.
Tack så hemst mycket för att du tog din tid till detta, detta hjälpte oss att gå vidare med projektet! Nu har vi bra tips och vet på ett ungefär hur vi ska hatera saken.
pussmosse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat