Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-13, 11:37 #13
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by Qo-naq@Mar 11 2007, 23:34
- Vill helst utveckla i .NET, men kan utveckla i vilket annat språk som helst
Måste hålla med Martine ovan. Varför så specifik med .NET? Det är ett ramverk som alla andra.

Det som gör .NET speciellt vad gäller webbapplikationer är Viewstate-implementationen och det faktum att dess kontroller renderar "lagom mycket" kod åt en. Något som resulterar i lite drygt 75% överflödig bandbredd pg a att någon stjärna glömt att stänga av viewstaten eller envisas med att köra runt="server" för exakt allting på hela sidan. Och för oss "standardsbögar" (som min gamla lärare sa) så får vi oss ett gott skratt när vi ser XHTML 1.1 servat som text/html.

Nope, .NET ger jag inte många ören för. Inte för webbapplikationer. Kolla bara på några av de större aktörerna: Google kör på Python
IMDB kör på Perl (!)
Slashdot kör på Perl
Digg kör på PHP.

Andra plattformar och språk har bevisat sig länge och väl. Kolla bara på Youtube och jag kan säga vad de inte använder. Det finns bra programmerare på alla håll. Enda fördelen med .NET är att det handlar om ett ramverk där det blir lite svårare att göra fullkomligt fel. Därmed inte sagt att bra programmerare flockas. Tvärtom, vi hade personer i min klass (Systemutveckling på KY-nivå) som byggde applikationer genom Drag 'n Drop. KValitén blev minst sagt lidande.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat