Citat:
Originally posted by JonathanS@Mar 12 2007, 14:22
Tror snarare att det beror på den warehousing-aktivitet som QU bedriver. Det om något är ett klart brott mot ombudsavtalet.
|
IIS citerade mej från denna tråd, jag frågade rakt vilken del i avtalet vi brutit mot. Svaret var att det var "en känsla han har" och att jag skrivit att
"vikten av ombudsavtalet är obefintligt för vår kärnverksamhet".
Att vi skulle bedriva warehousing av domäner kan ingen säga. Vi har köpt ca 100 se-domäner, många i andra hand. På större delen av dom finns verksamhet. Statistiskt finns det inget annat företag i Sverige som levererar mer internet-innehåll till befolkningen räknat per anställd än vad vi gör på QU.com. Så att inte vi har planer för våra domäner låter konstigt.
Att köpa domäner via sitt eget ombudsavtal konta hos ett annat ombud gör ju idag ingen prisskillnad. Sedan QU blev ombud har man alltid kunnat köpa domäner billigare på andra sätt så den motiveringen faller.
Om mitt syfte var att regga många domäner så reggar jag hos dej på Loopia, det blir billigare för mej.
Om marknadspriset varit högt på en .se domän hade jag förstått varför man snackar om warehousing. "Bli ombud för att kunna köpa billigare, solklart". Men idag och sedan vi blev ombud kostar en .se domän lika mycket som IIS's avgift och då faller alla argument anser jag.