Tre av dina påståenden förvånar mig en aning:
Citat:
Originally posted by Qo-naq@Mar 12 2007, 00:34
- Inga problem tar längre tid än 5 minuter att lösa, tar det längre tid görs alternativ lösning
- Använder windows och gärna windows i servermiljö också, men spelar sällan någon större roll
- Vill helst utveckla i .NET, men kan utveckla i vilket annat språk som helst
|
1. Det finns en hel del problem som behöver lite mer än 5 minuters tankeversamhet. Du kanske snarare menar rappa, snabbtänkta personer. (Tiden är ju mindre viktig – lösningen/idén om den är riktigt bra kan vara värd en himla massa tid)
2. Förstår inte riktigt varför det skulle vara en fördel att vilja använda windows. För min del tycker jag en stabil grund i unix är en förutsättning. De som känner sig hemma i Perl, Python, JSP och java och använder sed och grep för att ta sig fram i världen är för det mesta inte medelmåttiga programmerare. I synnerhet använda windows som servermiljö är jag ganska skeptiskt till.
3. Förstår inte heller här varför att vilja utveckla i .NET skulle vara ett tecken på skicklighet. Även om många som sysslar med php gör det på något slags steg-för-steg hobbyverksamhet så behöver det inte betyda att valet av språk skulle vara avgörande. Det är väl vad man kan göra – oavsett om man använder lisp, pascal, c eller java?
Dessutom, varför skulle obenägenhet att skriva egen kod ("använda andras kod mycket") vara ett plus? Förutom besparingsskäl kan ja inte se att det skulle tyda på en duktig programmerare. Snarare tvärtom – fylla i kunskapsluckor med andras kod… Jag tror inte du är ute efter en skicklig programmerare utan en effektiv medarbetare.
Mer tankar om objektorientering, regexp:ar och liknande snarare än vilket språk eller servermiljö man råkar använda är nog ett bättre kriterium.
Sedan är frågan förstås vad du menar med programmerare. Webapplikationer? Program?
I övrigt måste jag nog hålla med dig om de andra punkterna.
PS. Är det en smygannons? I synnerhet med tanke på sista frågan…