Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-10, 11:04 #8
bjoahls avatar
bjoahl bjoahl är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
bjoahl bjoahl är inte uppkopplad
Medlem
bjoahls avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Jag bara undrar vad du får 12 miljoner kronor i vinst ifrån? Men visst, 55 miljoner i räntebärande värdepapper som bara ger 1 miljon i avkastning, låter som en ganska konstig placering. Är ingen expert på redovisning eller placeringar men blir fundersam när siffror tas med som argument för en diskussion.
Stiftelsen äger dotterbolaget NIC-SE där verksamheten bedrivs, 8 miljoner är vinst i stiftelsen och 12 miljoner är vinst i dotterbolaget (olika redovisningar).

Jag förstår inte riktigt vad som gör dig fundersam? Vad som gör mig fundersam är att man lurar företag att betala för mycket. Ungefär som telefonbolagen gjort i 100 år där vi först nu börjar komma ner till en rättvisare nivå.

Det är klart att alla måste få betalt men då skall insatsen av arbete och kapital stå i proportion till varandra, annars är det knappast ett sunt samarbete.

Rent tekniskt så börjar DNS-tekniken f.ö. bli rätt föråldrad. Det kan vara en intressant vinkling att peka på Skype, MSN, ICQ, Peer-to-peer där man byggt upp nya teknik för att maskiner skall hitta till varandra.
bjoahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat