Håller med på alla punkter gällande beröm om färg och smart tjänst etc. men även det Jester gjorde en uppmärksam på det med 3D-effekten och helhetsintryck... Orange är dessutom en pigg och stimulerande färg vilket passar bra i sammanhanget... Mittcentrerat, jättebra för olika skärmar/upplösningar och läsbarhet!
Vad jag dock alltid kollar på hos en kommersiell site som väckt mitt intresse är länk typ:
Om företaget, där är intressant att se en kort historik om när företagets startades, vilka medarbetare man har, adress och tel, företagets säte, och gärna visioner och affärsidé, tidigare meriter, referenser , tidningsartiklar osv... Det är inget måste kanske - men för mig inger sådan info större förtroende och skapar en personlig relation, och i synnerhet då man ska lämna ifrån sig sina personuppgifter vid registrering... Och så är det intressant! Man hittar Er adress och telefonnummer under kontaktinformation ovan adressen tycker jag 'Svensk Annonsförmedling*ska stå med (dels blir adressen komplett, och så ger det en extra sökträff-möjlighet)... Men som sagt - mycket skön site att vila ögonen på, och eloge för kul val av bild på "information och hjälp".
Optimalt för utseendet tror jag på ett
tonat collage , i en molfull himmel den blå tonen ni har där istället för alla små flugliknande fåglor... Där skulle jag vilja se ett diffust - typ vattenmärke - collage över några av de varor som kan förekomma via Er, som t.ex. fronten på en båt, en bil, en bit på en stuga osv... med svaga, svaga gula och orangea antydningar samma princip som t.ex.
http://www.auktionskompaniet.se/ fast gärna något tydligare bilder, denna variant är också snygg:
http://scarlet.uhm.nu/graphic.htm (tänkte mycket, mycket svagare och med mindre kontrast)... bara en tanke... som sätter igång fantasin och associationer inför handeln… Nästan som ett sublimt budskap som retar aptiten... Alternativt ett svagt tonat collage istället för väven i bakgrunden och med en lite bättre bild på moln/himmel och eventuellt fåglar - kanske är det en aspelning på brevduvor Ni tänkt på?)
STORT LYCKA TILL!