Citat:
Originally posted by mazada@Mar 5 2007, 21:33
Modda OSC lite sedan är det bara att tuta o köra.
|
Lär ju behöva moddas rätt ordentligt för att få ihop det mot affärssystemet.
Ofta när man väljer en e-handelslösning så har man oftast redan affärssystemet på plats. Jag tycker ni först och främst bör välja ett bra affärssystem som stödjer era affärsprocesser från "sälj" --> "leverans", och inte nu börja i andra änden. Det tror jag blir klart svårare att få ihop.
Integration går alltid att fixa och kostar olika beroende på diverse funktioner. Här bör man först se till att affärssystemet man väljer har ett öppet API eller WebServices som man kan använda sig av. Finns inte något av dem måste någon bygga integrationen direkt mot det affärssystemets databas, vilket inte är så lysande med tanke på framtida uppdateringar av affärssystemet.
Så, mitt tips är att ni först väljer ett affärssystem, med stöd för era processer, och därefter väljer ni ett e-handelssystem som också har ett öppet API eller har WebServices, färdigt eller om det går att modda något Open Source system som osCommerce.
Har ni skapat era affärsprocesser, för hur allt ska fungera? Om inte är det hög tid att fixa dessa, speciellt om ni har tänkt ha någon form av integration mellan olika system. Utan dem kör ni vilse efter ett tag ...
cya,
/PatrikB