Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2006
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jan 2006
|
Vill bara flika in med en sista åsikt här, främst om vad jag ur mina ögon ser som nyhetsvärde generellt men även specifikt för ett webmaster forum.
Allting som har med webb att göra och som dessutom är större än "titta på min egna sajt" anser jag kan få vara med som nyhet, eller som Spindel sa, i en presskategori. Vart det nu handlar så ser jag det ändå som att det finns en betydande andel människor här som har ett intresse av att läsa det.
Jag har då alltid sett WN´s första sida med nyheter till höger som en snabbkolumn för att hålla mig uppdaterad utan att behöva surfa runt på alltför många källor. heck, detta var till och med första gången jag ens var inne i själva nyhetskategorin, och jag gjorde det helt utan egen intresse - är inte ett dugg involverad i bolaget i någon form!
Jag gjorde det för att dra mitt strå till stacken och hålla vår lilla nyhetsspalt uppdaterad och ge dem som är intresserade en newsflash, precis som jag några gånger stannat till och läst "dagens nyhet".
En sak som är lite surt här, och det säger jag bara som konstruktiv kritik är motviljan att få promota egna idéer, hemsidor, projekt och företag. Jag ser absolut inget dåligt i detta och skulle gärna haft fler alternativ för att visa upp sådana alster, ett fusk arbete eller linkbait skulle ju ändå bli söndersågat - vi är ju inte lättlurade här inne direkt! Men det finns väldigt många högljudda som inte verkar vilja se denna öppning och ibland blir jag lite förvånad över varför det är så?
|