Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2003
|
Hofvet: Kan tyvärr inte hålla med i ditt resonemang, i egenreklam finns det alltid någon som är intresserad. Om jag hade släppt en nyhet om våra produkter och dess täckning eller prissättning så vet jag att en handfull hade varit intresserade att läsa om det, men den större massan hade tolkat det som reklam och blivit förbannade. Så verkar också vara fallet med Getupdated (förra nyheten om USA-etableringen fick också en hel del kritik från medlemmarna här). Att det är så enkelt som att inte läsa det fungerar tyvärr inte, då hade vi i moderatorgruppen kunnat ignorera allt skräp som dyker upp här och bara skriva en regel som säger "om du inte gillar något här så läs det inte!"
Jag ser alltså inte nyhetsvärdet i denna nyheten för webmasters i Sverige. Vad hjälper det oss att de etablerar sig med ett försäljningssäljkontor i UK? Det är säljare som kommer jaga företag för att sälja sin tjänst. Inget revolutionerande i mina ögon. Hade pressreleasen varit om att det nu är XXXX anslutna företag på marknaden i UK så hade jag köpt det, då hade det varit av intresse för de webmasters som har UK-trafik. Men att ett försäljningskontor kommer vara igång den 1 maj - är det verkligen av intresse för massan på WN?