Nedan några generella tips som jag menar är viktiga oavsett leverantör av SEO:
Jag vill generellt rekommendera när man köper en SEO-tjänst att kontrollera att det inte handlar om att länka ut till en eller flera externa sajter i sitemap eller via dolda länkar. Och inte köpa SEO-tjänster som innebär att man deltar i automatiskt länkbyten.
Jag upplever heller inte att det här är särskilt effektiva metoder och har inte haft några svårigheter att gå förbi på sökord där det funnits webbutiker som använt metoderna.
Jag har vidare noterat att de företag som säljer de här typerna av tjänster ofta inte gör andra åtgärder som är viktiga men som hade givit ett permanent värde vid sidan om prenumerationstjänsten, som t.ex. att anmäla sajten till kataloger som gör seriösa redaktionella bedömningar.
Ofta tycker jag heller inte att det är särskilt bra eller svåra sökord som väljs ut. För sökord som ger 20 - 30 besökare per dag bör ni typiskt *utan svårighet* själv kunna göra SEO för några sökord själva om ni lägger ner lite tid. Se gärna tipsen längst ner i den här tråden:
http://www.webmasternetwork.se/f11t19531st15_hl.html
Oavsett leverantör menar jag att ni bör följa upp exakt vad leverantören gör och kontrollera exakt vad ni får för inlänkar. Det behöver inte bara handla om att bli bannad från Google utan även att stora seriösa webbplatser kan välja att sluta länka till er om någon klagar.