Citat:
Originally posted by totoo@Mar 6 2007, 13:50
Hallå, jag ska regga en domän till en kund snart men kan inte bestämma mig för vilken jag föredrar då de bästa alternativen redan är upptagna.
Jag vill inte säga namnet än, men det är motsvarande Bo i Lund.
www.bil.se är ju upptaget och bil. allt annat bra också.
boilund.se är upptaget, men org och eu finns lediga, men jag tycker eu känns lite plastigt för ett litet lokalt företag som ENDAST jobbar inom sin kommun... Sen tycker jag inte att org passar företag så bra egentligen... Men det funkar.
Men www.boil.se är ledig... Det är ju ingen riktig förkortning då första ordet är fullständigt, men det är ju ändå ett relativt vanligt sätt att förkorta på, typ föreningar gör ju ofta så djurgårdens if så det funkar.
Så om jag vill ha en se-domän som jag verkligen värderar högt så måste man alltså förvränga förkortningen lite.
så:
www.boil.se
www.boilund.org
www.boilund.eu
www.boilund.nu
typ... Vad säger ni? Jag tycker det är värt vissa uppoffringar för att få en se.
Vad skulle ni ha valt?
(kom ihåg att boilund bara är ett exempel, dock typ identiskt)
Tack
|
Ta några varianter under .se eftersom det är så låg initial kostnad. Låt kunden smaka på namnen, testa dem med människor som aldrig hört talas om företaget, testa med kunder. Välj sedan det som ger bäst igenkänning och relevans. Men om du testar runt utan att regga dem så kan det förslag som gillas mest försvinna och då är du på ruta 0.
Om verksamheten endast är i Sverige skulle jag undvika de andra domänerna men skyddsregistrera .com och .nu om de är lediga.