Citat:
Originally posted by Lazyman@Mar 5 2007, 23:50
När det gäller KIA så är det en kommitté som har TU, Bitos, Sveriges annonsörer och Sveriges mediabyråer som huvudmän. Dessa har inga ägarintressen i någon av de 4 leverantörerna, de har ej heller några intäkter kring mätningarna eller listan. Det är helt enkelt de största på säljar- och köparsidan gällande annonser på Internet som försöker hålla en gemensam standard.
Vilka som får vara med på listan styrs inte av vad det kostar att använda respektive verktyg utan om det anses bevisat att verktyget mäter enligt de villkor som KIA satt upp. De två senaste verktygen som kom med på listan hösten 2006 efter att de kunde påvisa detta genom att stora sidor använt deras verktyg parallellt med någon godkänt.
KIA är med andra ord inte inblandade i vad de olika leverantörerna tar betalt för insamlingen av data och har inte heller speciellt god kännedom om detta.
|
Förstår jag dig rätt så är det "bara" att fråga några som använder ett existerande KIA-godkänt verktyg om de vill vara med i ett försök, lyckas man hålla standarden så blir man godkänd?
Eftersom det enligt Kullervo inte var någon "rocket science" så borde ju någon omedelbums sätta igång att koda ett sådant verktyg!