Ämne: Sex sells?
Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-05, 04:21 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Det stämmer som Björn säger. Sex säljer inte, utan det syns (och hörs). Jag lyssnar inte ofta på radio (undantaget P1 då), men hörde ett väldigt intressant reklaminslag nyligen. Det var en man som sade något i stil med följande:
Jag har sex… (några sekunder tystnad)… kaniner i min trädgård.”
Samma man igen:
”Nu har jag fångat 68 % av alla lyssnares uppmärksamhet genom att bara säga ordet sex. Hade jag sagt att jag har sex med kaniner i min trädgård, så hade jag fångat 98 % av alla lyssnares uppmärksamhet.”
Efter att mannan hade presenterat de här siffrorna så berättade han om företagets erbjudande (den egentliga reklamen alltså).

Jag minns inte procenttalen exakt. I vilket fall så lyssnade jag egentligen inte på radion förens det här reklaminslaget dök upp. Så sex är säkert effektivt om man vill överrösta mediebruset. En annan intressant sak är att sexiga kvinnor drar åt sig mer uppmärksamhet än sexiga män. Både män och kvinnor reagerar på bilder av sexiga kvinnor. Det är dock endast kvinnor som reagerar på bilder av sexiga män. Det är förklaringen till att både herr- och damtidningar ofta har sexiga kvinnor på omslaget.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat