 |
Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 138
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 138
|
Felstavat i resultaträkningen "Resultat från finasiella poster"... hygienfaktor noll.
Köpet känns helt rätt, för ~15 miljoner (25% av Jello) nästan dubblar dom sin marknadskanal.
Kunderna (Ellos och några fler) verkar nöjda, dom får mycket trafik från butiker.se. Jello har precis nått break-even på resultatbasis. Det tycks finnas ett visst utrymme att höja priserna.
Jello vill omsätta 160 miljoner (i 10 länder) år 2011 med en vinst på 50 miljoner efter skatt. Det låter väl bra men det finns ju ingen strategi som kan nå dit vad jag förstå i mitt huvud, när de "bara" verkar ha lyckats kapitalisera ett bra domännamn samt etablerat varumärket Jello (hur gick det till?).
Marknaden verkar väl inte riktigt heller tro på det eftersom man bara ger det c:a 1 mot 15...
|