Citat:
Ursprungligen postat av webdoc
1. Den borde välja de som matchar själva sökningen först.
2. Det borde var tydliga och enklare att byta söktjänst efter sökningen är gjord. Placera inte de olika alternativen längst upp till höger. Placera dem längst till vänster istället under sökrutan ex. så att de syns tydligare.
3. Iställer för att ge "nummer" till de olika söktjänsterna, ex. 1, 2 osv. Skriv ut namnen istället.
4. Placera det här med att sökningen tog 1 sekunder osv längst till höger istället för mitten. Relevansen är inte stor.
Tja, detta var lite tips i alla fall.
|
Så trevligt med synpunkter!
1. Den sökmotor som hamnar "först" efter en sökning är den som besökarna har "röstat" fram efter att ha klickat på smileysarna + vår egen bedömning generellt för sökmotorn.
2. Det var en bra idé - håller faktiskt på en funktionalitet för att förenkla detta.
3. hehe, japp detta är det många som har haft önskemål om, det är på väg, ska bara hitta bästa metoden att presentera detta på.
4. oki, intressant, ska titta på detta också.
Citat:
Ursprungligen postat av Seattlegrunge
Sökte på mitt eget företag och som översta sökträff får jag en länk till en av mina undersidor som inte funnits på 1,5 år och som jag kört 301 Permanent Redirect sedan dess. Inte så snyggt kanske...
|
Vilken kategori sökte du i då? Var det exalead som gav dig en länk till denna sida? Den är nerputtad nu... B)
Tack för er feedback! Mycket uppskattat.
PS.
Ett tips förresten när ni söker, det finns två sätt att visa sökresultaten, en där varje sökmotor visas för sig (och man får bläddra mellan dem) och en annan där varje sökmotor "staplas" i en lång lista. Testa
http://www.sokallt.se/?search=1&cat=...e&showmethod=2 för att se exempel på detta.