Citat:
Originally posted by Wojt@Feb 28 2007, 21:02
Med andra ord så betyder TS (Tidningsstatistik) inte ett skit? Speciellt inte "kunder kan känna sig trygga kring att rätt arbetsmetoder används"...
|
Kanske borde Eniro bli granskade då om det nu är de som fakturerar kunden.
Angående TS så tycker jag att de i alla fall på pappret har fått ihop ett bra koncept, men jag är inte övertygad (ÄN) om att uppföljningen av att alla de inblandade företagen verkligen följer de regler som de har skrivit under på.
Men klart är att på pappret så skall de ha transparens i prissättningen till slutkunden på Sponsrade länkar d.v.s kunden skall veta hur mycket av pengarna går till vald leverantör och hur mycket tar den tredje parten för jobbet.
Vidare så är all form av Cloaking förbjudet (SEO) och det innebär givetvis även att alla gamla avtal som de TS reviderade kan tänkas ha där Cloaking finns med måste avslutas ex pay per click från ordinarie träfflista mm.
När jag satt med i TS gruppen så kunde de inte slutföra dessa 2 ovannämda saker då gruppen mest bestod av såna som vi och att kunderna var dåligt representerade, därav att jag kontaktade Sveriges Annonsörer då de är en intresseorganisation för köparna.
Men under tiden vi startade upp så fixade TS till det sista och de fick god hjälp av Google:s "Bourbon uppdate" som såg till att Cloaking blev risky.
Det allra viktigaste nu är att de verkligen följer upp de reviderade så att det kan bli ett värde för de som verkligen vill jobba rätt samt för kunderna.
Kanske skulle man starta en tråd här där alla ni som kan mycket skriver om case som verkar suspekta..då skulle det bli tryck på uppföljningsdelen kan jag lova.
Mvh
Johan