Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-28, 18:49 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Feb 27 2007, 14:36

Bland dessa attribut för en webbplats skall även domännamnets likhet med content räknas in. Så vad jag kunnat utläsa är att om en domän som heter exempelvis [semesterresa .tld] också handlar om semesterresor så väger den tyngre trustrankmässigt än en domän som heter [traveltobosnia .tld] - även om innehållet är exakt detsamma.
Det här är ingen kritik mot vad du skrev, men jag hoppas verkligen att du har fel. Jag tycker redan nu att det är besvärande när den här typen av sidor dyker upp i serpsen:
sökord24.tld
sök-ord.tld
soekord.tld
sökord4u.tld
billiga-sökord.tld
prisvärda-sökord.tld
osv, osv
.
En annan effekt av en sådan ändring i Googles algoritmer skulle innebära att vi får flera träffar på förstasidan i stil med:
sökord.nu
sökord.se
sökord.com
sökord.us

Jag tror att det vore kontraproduktivt av Google att göra på det här viset. Letar jag efter t ex en raketverkstad, så vill jag inte hitta någon seo-optimerad sida som heter raketverkstad.se, med en massa adwordslänkar. Jag föredrar att hitta zerop.se som är namnet på företaget som reparerar trasiga raketer (namnet är figurerat). Jag tycker domännamn som innehåller själva sökordet ofta brukar vara rena seo-projekt som gränsar till spam. Jag äger själv domännamn som innehåller mina viktiga sökord, så jag klagar inte på folk som gör det. Jag menar bara att det vore trist om Google verkligen skulle börja lägga större vikt vid domännamnet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat