Citat:
Originally posted by elprisguiden@Feb 28 2007, 14:00
Tvärt om vad jag kan läsa ut. Eniro erbjuder tjänsten sökordsoptimering genom Jajja, när den tjänsten är utförd av underleverantören Jajja skickas kunden tillbaka till Eniro för att köpa sökordsannonsering. Om inte Eniro hade kunnat erbjuda tjänsten SEO, så hade kunden gått till ett annat företag som kanske - hemska tanke - rekommenderat sökordsköp hos någon annan, type google eller sesam. och då hade ett antal sköna kronor gått Eniros näsa förbi.
|
Jo så kan det ju givetvis vara, men om vi nu leker med tanken att kunden får bra placering på ordinarie träfflistan på Google:s index (alltså både Google.se & Eniro.se) så lär väl det vara ett värre hot då kunden kanske tycker att han syns bra nog där och inte vill köpa Eniro:s sponsrade länkar.
Sist men inte minst så har ju Jajja börjat med att erbjuda Sponsrade länkar de med till sina kunder och jag antar att de måste väl ändå vara ärliga mot sina kunder och säga att Google är den mest använda sökmotorn i Sverige och också den teoretiskt billigaste att köpa besökare från, så då är ju inte det lika naturligt att de köper först Sponsrade länkar från Eniro.
Så som jag ser på det så finns konkurrensen med i bilden för Eniro ändå eller ?