Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-28, 11:19 #23
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Det slog mig nu att när jag flög till Moskva för några år sedan hade den gamla damen framför mig en liten nagelsax som hon ombads att antingen checka in i resväskan eller att slänga. Hon slängde den.

Själv gick jag, med utländskt påbrå, genom samma kontroll med en fällkniv i nessesären i handbagaget... Det var en riktig kniv. Dessutom vass och förhållandevis stor.

Jag tror att många av de vapen som finns på fotona ovan kommit med av misstag. Folk helt enkelt inte tänker på det. Man får en kniv eller annat vapen av någon, eller köper... lägger i ryggsäcken och tänker inte på det då man kommer till flygplatsen.

Sen kan det vara så att någon annan lagt ner grejerna i väskan, i all välmening. Så var det för mig, med parfymen. Man är på besök hos en vän, vännen lägger ner present-kniven eller vad det nu kan vara, i väskan för man inte ska glömma den.

Sen fastnar man i kontrollen på grund av det. Jag menar, alla beslagtagna vapen är inte tecken på potentiella terrorister med enbart elaka avsikter!
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat