Ämne: Kreditor
Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-28, 11:09 #1
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar

Reg.datum: Jun 2006
Tyckte att diskussionen angående kreditor som fördes i tråden "Ersättning från Posten?" var intressant och har inte hittat någon liknande information vid sökning. Fortsätter här,

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Efter ett tag blev jag kontaktad av Kreditor som sa att det gällde bedrägeri och att beställaren hade bestridit fakturan.

Kreditor har väl köpt fakturan och tagit på sig risken, du borde alltså få dina pengar i alla fall?
Avtalsmässigt tar kreditor risken upp till 1500kr. Detta tolkade jag (och alla andra) som att jag tog risken själv för belopp utöver detta. Men Kreditors tolkning är som jag nu i efterhand förstår att de tar risken för fakturor som understiger beloppet. Alltså att eftersom en av fakturorna var på 1574kr så får jag stå för alltihop själv. Det var beskedet jag fick efteråt. Min tolkning är då att jag förlorar 74kr, men Kreditors tolkning är att jag förlorar allt.

Det har gått snart en månad sedan detta besked, och ännu har de inte krävt pengarna tillbaka. Så vi får se nästa gång det kommer en faktura. Jag kommer bestrida isåfall- garanterat! Annars hade jag ju gett kunden 74 kr i rabatt så fakturan hamnade på 1499.

Ska i vilket fall som helst avsluta samarbetet med dem nu denna vecka. Inget ont om Kreditor annars - i övrigt har det fungerat bra tycker jag. Förutom i några konstiga fall, men det får bli en annan tråd. Har ju inget med Posten att göra.
Hittar ingen sådan information i vårt avtal med Kreditor. Hittar inga maxbelopp överhuvudtaget.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat