Citat:
Originally posted by Marcus@Feb 28 2007, 01:59
Tycker det låter mycket konstigt men jag håller med, loggfilerna är inte de bästa. Du borde dock åtminstone kunnat se vilket domännamn och eventuell (server side script-)fil det varit? Själv snittar jag bara 10 GB transfer per dag där och det har inte varit några problem. Deras support brukar svara extremt snabbt (mellan 0-30 minuter vanligtvis) men själv har jag inte haft anledning till att ställa några extremt kluriga frågor och då har det alltid fungerat både fort och gett svar på mina frågor.
|
Nu blir det väl lite OT här, men ifos gäller väl ämnet webhotell som översäljer och min erfarenhet i detta fall är väl lite en varning där.
Det man kan få reda på genom statistiken är referers, sidor/filer/skripts som förfrågats, antal besök och antal hits.
Det fanns inga sidor som börjat ge massa referers, inga filer som var efterfrågade mer än vanligt, och inte mer hits eller besökare än vanligt.
Jag skrev vänligt och ställde två frågor:
När kommer kontot fungera igen?
Hur får jag reda på vad som hänt med bandbredden?
Svarade snabbt gjorde de, men efter en 7-8 meddelanden som misslyckades med att addressera någon av de frågor jag ställde så gav jag upp.
Tidigare har min erfarenhet varit bra med dem och supporten har klarat att besvara frågor snabbt och korrekt, och jag har inte varit i närheten av att uttnyttja kontot fullt ut så jag tror inte att de vill bli av med mig för jag varit en belastning.
Antingen så är det något galet med deras system eller så var jag utsatt för en attack.
Vilket som så finns det inget man kan göra åt det om man inte kan kolla loggar för att veta om och var läckan finns, så det är bara att acceptera att dina sidor kan slupmässigt kan stängas ned vissa dagar verkar det som.