Citat:
Ursprungligen postat av blixtsystems
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Närmaste man kan komma webbhotell till unlimited disk space och bandbredd är väl det som diskuterades i http://www.webmasternetwork.se/f13t16039hl-st15.html. Dock är det ju inte obegränsat men i alla fall 250GB hårddisk och 2100GB transfer för 6.35 euro per månad. De erbjuder numera också möjlighet till dedikerad IP.
|
Jag tyckte de verkade funka bra, men plötsligt så drog min bandbredd upp över den dagliga gränsen på 70Gb och blev tillfälligt avstängt.
I deras statistik så fanns det ingen indikation på vad detta berodde på.
Antalet hits var samma som en dag då jag drog 2Gb iställer för 80Gb och inga extra stora filer var superpoppis att ladda ned. Det finns inga loggar att tillgå så det var omöjligt att undersöka problemet närmre och supporten var ruskigt kass.
|
Tycker det låter mycket konstigt men jag håller med, loggfilerna är inte de bästa. Du borde dock åtminstone kunnat se vilket domännamn och eventuell (server side script-)fil det varit? Själv snittar jag bara 10 GB transfer per dag där och det har inte varit några problem. Deras support brukar svara extremt snabbt (mellan 0-30 minuter vanligtvis) men själv har jag inte haft anledning till att ställa några extremt kluriga frågor och då har det alltid fungerat både fort och gett svar på mina frågor.
Edit:
[font=Courier]
Citat:
Hello Marcus,
Due to the clustered structure of our systems there is no single log file for you to use as your site is served by many servers. For statistic purposes we recommend using the statistic system which is pre-installed in the control panel. We are continue working to improve this system.
Thank you for your understanding,
|
</span>