Citat:
Originally posted by Marcus@Feb 28 2007, 01:26
Närmaste man kan komma webbhotell till "unlimited disk space" och "bandbredd" är väl det som diskuterades i denna tråd. Dock är det ju inte obegränsat men i alla fall 250GB hårddisk och 2100GB transfer för 6.35 euro per månad. De erbjuder numera också möjlighet till dedikerad IP.
|
Jag tyckte de verkade funka bra, men plötsligt så drog min bandbredd upp över den dagliga gränsen på 70Gb och blev tillfälligt avstängt.
I deras statistik så fanns det ingen indikation på vad detta berodde på.
Antalet hits var samma som en dag då jag drog 2Gb iställer för 80Gb och inga extra stora filer var superpoppis att ladda ned. Det finns inga loggar att tillgå så det var omöjligt att undersöka problemet närmre och supporten var ruskigt kass.
Jag bytte till hostgator som förmodligen översäljer en del också men som inte verkar lika lömska som servage enligt de omdömen jag sett.
Ett annat alternativ som verkar ha nöjda kunder är lunarpages...de erbjuder nästan lika mycket som servage lika billigt.
Då det gäller webbhotell som översäljer kraftigt...sålänge inte för många kunder kommer någonstans i närheten av maxa ut sina konton så kan det hända att de låter de som gör det hållas för att inte få ett dåligt rykte, men risken att de behöver strama till någon gång för att få det att gå ihop finns alltid förstås.