Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-27, 22:28 #15
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Stort tack för att det börjar bli lite liv nu, bra timing, för ikväll är det tänkt att nya versionen ska börja byggas.

Communityt fungerar i dagsläget perfekt utan js, man får leva utan lite godis.
Nästa version kommer vara ungefär lika - men man kommer få det ännu värre utan js. Siten ska vara användbar utan js, men man ska inte få det lätt - det får man leva med om man ska vara vrång. För det är ju inte så at folk har för dåliga browsers, utan att de är rädda för att få problem, och det är deras problem snarare än vårt.

Men i alla fall...

Det enda besväret jag ser med frames just nu (som inte går att lösa med små hack) är det här med adressfältet att det är statiskt.

Jag ska göra (även om jag i skrivande stund inte vet hur) fixa så att man på ett smidigt sätt kan få reda på en exakt url till sidan man är på (den kan jag skriva ut manuellt i sidhuvudet t.ex.) samt att genom att skriva in den url:en så kommer man till rätt sida - det fixar jag.

Så jag kommer gå runt problemet.

Kan jag inte koda xhtml med frames? Jag har inte tittat på det än, men nu kodar jag xhtml 1.0 strict och det vill jag gärna fortsätta med.

Inte kan man anse att frames är dåligt ur användarsynpunkt egentligen? Att js är det är ju en självklarhet, men vilka kan inte använda frames idag?

Jag vet inte hur det är för blinda etc, men jag hoppas deras system pallar frames.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat