Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2003
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jul 2003
|
Jag är personligen helt övertygad om att det är ett helt meningslöst förbud som bara tillkommit för att invagga oss i någon form av falsk trygghet, att myndigheterna gör något (eller möjligen tvärtom, osäkerhet så att vi ska fortsätta känna att kriget i irak mm faktiskt är motiverat - regeln är ju amerikansk från början).
Bevisligen går det ju att använda vätskor för att blanda ihop sprängmedel, men hur vätskeförbudet ska hindra det förstår jag inte. Om det åtminstone vore ett totalförbud kunde man möjligen förstå det, men nu är det ju bara att checka in 10 personer som tar med sig sin tillåtna mängd vätska och ger till eventuell självmordsbombare innanför säkerhetskontrollen... (samt att det måste finnas en miljon sätt att få vätska förbi säkerhetskontrollen om man bara vill, t.ex. åkte jag hem från egypten i höstas ingen vätskekontroll där, bara att ta med och lämna till någon i terminalen på arlanda.)
Själv blir jag förbannad varje gång jag flyger långt eftersom jag vill ha med mig en stor flaska vatten på dessa flygningar - man får aldrig tillräckligt mycket och snabbt av flygvärdinnorna + man känner sig grymt tjatig när man frågar hela tiden. Extra jobbigt blir det när man flyger med två småbarn.
|