Ämne: Webbyråer?
Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-27, 17:43 #18
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by SuperiaClothing@Feb 27 2007, 15:10
Skillnaden mellan "utveckling/konsult firma" och "webbyrå" hade jag ingen större koll på, det jag syftar till är företag som utvecklar webbplatser.
Nej det är väl mest bara en fråga om vad bolaget själv väljer att kalla sig och jag tycker du gör helt rätt i att välja ett bolag du litar på och känner förtroende för. Det jag väl egentligen menade var att du kanske inte hittar den bästa lösningen genom att välja ett bolag som profilerar sig på att göra enbart "webplatser". Det finns många företag som utvecklar avancerade applikationer som råkar ha ett webgränsnitt och jag tvivlar på att de dyker upp när du frågar efter "kända webbyråer". Ett sätt är ju att vända på frågan och säga: "Jag vill anlita ett bolag som tidigare gjort webplatsen X eller liknande".

Jag vågar nog påstå att över hälften av alla företag som arbetar med någon form av systemutveckling gärna skulle ge dig en offert givet att du ar en bra specifikation (vilket det ju låter som). De som inte skulle göra det är de som är seriösa och helt saknar inriktning mot web.

En liten firma som du säger kommer säkert också kunna ge dig bättre service eftersom du blir "större" relativt andra kunder än hos en stor leverantör. Det är ju tråkigt at det är så, men...

Sant är dock att om du riktar dig till ett företag som ser på sina projekt på ett seriöst sätt (och inte "jag kodar lite så får vi se") så är det oundvikligt att det kommer landa på fler hundra tusen i kostnad för dig om man inte kan återanvända något ramverk eller liknande. Räkna med c:a 100K per manmånad i kostnad. 1M för ett års arbete. Sedan beror det ju på omfattning... BTW är det lika bra att du får ett PM så vi slipper en "egenreklam" historia av et här också.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat