Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-27, 17:22 #7
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by popjonas@Feb 27 2007, 17:54
De 1200000 träffarna:
http://www.google.com/search?q=b%C3%B6rja+...%C3%A4na+pengar

Visserligen står det just nu 1080000 för mig, men det kan vara 1200000 för någon annan.
...suck...

Lyssna noga: Det är INTE domänen [www. börjatjänapengar .se] som ger det resultatet, utan sökfrasen "börja tjäna pengar" - det är stor skillnad !

Det finns mao så många indexerade sidor i google som har den frasen - det säger INTE hur frekvent eller hur många sökningar som gjorts med frasen - det säger INTE att att du skulle ha NÅGON fördel alls att vara innehavare av just den domänen - snarare att du har 1200000 sidor att slåss mot (om din sida blir indexerad vill säja).

Om det bara är meningen i sig som är så speciell så förstår jag heller inte vad det skulle vara för skillnad mellan just den domänen mot [www. börjatjänapengar .info], [www. börjatjänapengar .org], [www. börjatjänapengar .nu] , [www. börjatjänapengar .com] [www. börjatjänapengar .net] [www. börjatjänapengar .de] och alla andra tlder som tillåter svenska tecken.

Scamförsök eller okunskap hos säljaren låter jag vara osagt, men hade jag satsat på en sådan IDN-domän under .se skulle jag satsat mina hästar på [www. börja-tjäna-pengar .se] eftersom bindestrecken i flesta fall översätts till mellanslag.
Internet Sweden är inte uppkopplad