Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-27, 13:36 #9
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by eg0master@Feb 27 2007, 13:40
Content är väl fortfarande viktigast ur SEO-synvinkel eller har tiden sprungit mig förbi?
Content is king !

- gäller vad jag förstår fortfarande i allra högsta grad, men jag har också förstått det som att vissa attribut för en domän, webserver, ägare (privat/ftg), location, antal ägare, geografiska inlänkar (det är inte bra om inlänkarna kommer från samma server som sidan ligger på...vink vink) etc etc har betydelse. Vissa är redan smygimplenterade andra på väg enligt Googles nya "TR" Trust Rank.

Bland dessa attribut för en webbplats skall även domännamnets likhet med content räknas in. Så vad jag kunnat utläsa är att om en domän som heter exempelvis [semesterresa .tld] också handlar om semesterresor så väger den tyngre trustrankmässigt än en domän som heter [traveltobosnia .tld] - även om innehållet är exakt detsamma.

Sen vet jag inte hur mycket det avgör, men kommer ändå vara en faktor att tänka på.

ToBad - Jag anser även att ett sökord bara tyder på hur vanligt förekommande ordet i fråga är - det behöver alltså inte alls vara själva sökfrasen folk söker på. Eftersom jag inte vet vilket ord det handlar om så tar jag min idn-domän [är .se]. ordet "är" får i google 185 miljoner träffar, men jag har svårt att se att domänens värde skulle kunna styras av dessa "hits" i google - men är priset rätt så lovar jag att lyssna
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat