Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-27, 12:09 #8
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
Hejsan och tack för alla svar!
Vilken skillnad det har gjort och arbetet pågår fortfarande med att optimera processerna. Men allt "manuellt" finns det klara direktiv om hur det skall skötas nu, samtidigt som att det är enormt lätt att något går fel tex. att en av skrivarna helt plötsligt behöver toner skapade alldeles för stor förvirring vilket tyvärr påverkade kundservicen(orderhanteringen sattes delvis ur spel).

Personen som drev företaget har tyvärr fått sluta och jag har tagit över rollen (grattis till mig själv ).

Som alla vet som någon gång har drivit företag eller varit en en roll där det handlar om att prioritera så är det lätt att man lägger krutet/tiden på fel saker. Samtidigt som jag är ny i rollen så måste jag stå bakom mina beslut med kraft. Hittils har jag inte gjort några jätte snedsteg men har hunnit med att klippa samarbetet med en av leverantörerna som inte höll mina krav gällande leveranser.

Jag gillar att ha en bra struktur runt mig och vill gärna tro att detta återspeglas i bla. kundkontakter.

Storren, misterbister och ni andra, när jag kan ta mig tid så ska jag dela med mig av lite mer hur arbetet fungerar hos oss. Alla eventuella små som stora tips mottages tacksamt!
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat