Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-27, 09:47 #14
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Wojt@Feb 26 2007, 17:35
Personligen använder jag kreditkort när det är möjligt eller bankbetalning och skulle inte kunna tänka mig betala extra för PF. Men hur tänker de vanliga konsumenterna kring detta? Finns det någon helylle Svensson här inne?
Om 4-5 år tror jag att digitala betalningar kommer att ha slagit stort. Problemet är metaforer. Folk tror att det är osäkrare när det i själva verket är tryggt och kostnadseffektivt att betala digitalt.

Lite som när en hantverkarvän alldeles nyligen började betala sina räkningar och göra momsinbetalningar på nätbanken. Hans argument för att INTE göra det var att han inte kunnat lita på att det blev gjort medans om han skrev blanketter och la på brevlådan så kunde han vara säker. När jag förklarade för honom att det som las på brevlådan kunde försvinna i hanteringen, att det han skrev på blanketten kunde misstolkas innan det hamnade i systemet, att han på nätbanken hela tiden kunde se status på ärendena m.m. så tog det några år innan han vågade testa, gav mig rätt och undrade varför han inte övertalats tidigare

Det krävs lite tid...
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat