Visa ett inlägg
Oläst 2004-05-08, 04:43 #5
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Allt är ju relativt, men om man har som du en mycket målinriktad besökarkrets så borde det inte heller vara svårare att hitta annonsörer. Det är bara ut och jaga företag som du tror har produkter/tjänster som dina besökare kan tänkas vilja köpa.

Så har vi gjort, vi tar ungefär ca 1-5 öre per exponering och har skippat precis all prestationsbaserade alternativ. Tradedoubler har vi slängt i väggen för länge sedan, där har man idag inte mycket att tjäna på, fast det kan vara bra på hobbynivå kanske.

Men det är viktigt att jobba aktivt med att marknadsföra sidan, gå ut med unika erbjudanden i början där man får starkt reducerade priser för att sedan visa upp dessa annonsörer som referensobjekt till nya kunder osv. Men som sagt, priset vi har grundar sig på några ören per exponering, men vi har ett fast indexpris /vecka eller månad beräknat på besökshistoriken. Företag gillar oftast inte priser som varierar med klick/besökare och så är det lättare att sälja när man har en fast prislapp på hela annonskampanjen (ja jag vet, jag är ju tekniker men varit tvungen att ibland sälja jag också ;-).
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat