Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-26, 15:57 #6
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Visst är det uppenbart...men iofs är det väl ok att översälja...de behöver ju inte ha kapacitet för alla skall utnyttja kontot fullt ut och det kan kanske vara värt att ha enstaka kunder som gör det som en "loss leader" för att sälja fler abonnemang.
Självfallet är det vilseledande om de stänger av kunder som ligger under deras gräns, men det är det åtminstone i detta fall inte frågan om.
Jag var säker på att jag inte kommer ligga och tänja på gränsen till kontot, så det faktum att de översäljer stör mig inte så mycket då det till att börja med ändå var bra valuta för mina syften.

Men det är dock mycket störande att man inte kan få tillgång till loggar om det som hände mig inträffar. Jag vet inte vilken IP som äter upp min bandbredd och vilka filer som förfrågas och har därmed ingen möjlighet att varken stoppa läckan eller verifiera att det verkligen har varit en läcka överhuvudtaget.
Så inga loggar och avstängt konto vid en viss mängd trafik per dag är ingen höjdarkombination har jag fått lära mig.

Den kritiken jag såg på webhostingtalk var att deras kundcitat verkar fejkade vilket inte är något jag bryr mig om alltför mycket...annars kollade jag några sidor där och hittade inget oroväckande...vi får väl se hur det går...jag väntar mig inte något perfekt för $10/mån.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat