|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Feb 2007
|
Jag hade nyligen ett ärende hos posten av liknande art. En kund beställde för ovanligt mycket pengar. Efter ett tag kom en ovanligt stor betällning till från samma kund. Jag blev misstänksam och kontaktade Kreditor som sa att allt verkade ok. Jag frågade posten hur jag skulle skicka för att säkerställa mig om att mottagaren helt säkert skulle behöva legitimera sig, och att jag skulle få bevis för vem som hade hämtat ut försändelsen. Det blev rek med tillägget mottagningbevis. Detta skulle vara helt stensäkert. Mitt resonemang var att beställaren inte skulle vilja registrera sin legitimation om det var något skumt, och att OM det ändå blev så skulle jag ha säkra uppgifter om vem som hämtat ut.
Efter ett tag blev jag kontaktad av Kreditor som sa att det gällde bedrägeri och att beställaren hade bestridit fakturan. Kontaktade posten och frågade om min försändelse samt vad som hänt med mottagningsbeviset. Det visade sig att det hämtats ut UTAN leg lik förb*** trots alla garantier att rek absolut aldrig lämnades ut utan leg. och det enda jag fick var en kopia på avin med en krummelutt på. Vad som hänt med mottagningsbeviset visste ingen.
Ringde posten som sa att jag då fick anmäla försändelsen som förlorad och att rek omfattade en försäkring upp till ett visst belopp. Fick sen ett brev från Posten där det stod att min försändelse inte var förlorad eftersom den lämnats ut, och att de därför inte kunde ersätta mig. AAAAHHHRGGG!!! Gissa om jag var arg!!??
|