Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-26, 09:15 #1
Nimoores avatar
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem
Nimoores avatar

Reg.datum: Jul 2006
Tur man skickar rekommenderat!

Efter att ha förlorat ett antal försändelser som skickats som brev under 2006 så känns det i alla fall jäkligt skönt att ha svart och vitt på att det i det här fallet helt och hållet är Posten som slarvat.

Har precis fått en vara i retur som skulle nått mottageren i december. Eftersom de flesta varor vi skickar har ett värde på ca 1000 kr så skickar vi nästan uteslutande med postens rek.
Nu har det visat sig vara tursamt att man gjort detta. Försändelsen har varit på villovägar och inte nått mottagaren förrän i förra veckan, naturligtvis vägrar denne att mottaga försändelsen då den innehåller en vara som i sin tur har blivit ett inkasso ärende. Ja utan vår vetskap för vi säljer våra fakturor till tredje part.

Posten har redan tagit på sig ansvaret och vill ha en ett skadeståndskrav från oss och nu ställer jag mig frågan vad som är skäligt?
Vi har kontaktat företaget som sköter faktureringen och de har inget ersättningskrav mot oss för inkassoärendet.
Vilket vi i sådant fall hade tagit med i kravet mot Posten
Varan i sig kostar i det här fallet strax under 1000 kr och våra kostnader hamnar på ca 180 kr för faktureringsarvode, frakt och emballage (ingen hanteringskostnad inräknad)

Bör man lägga skadeståndskravet där, nu diskuterar vi detta över morgonkaffet och min kollega anser att det här är en förlorad affär pga postens slarv så dom skall även ersätta detta.

Någon som varit med om detta eller har en åsikt?
Nimoore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat