Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-25, 09:43 #11
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Thomas@Feb 25 2007, 00:30
Har du läst och gjort allt som kan göras med SEO? Har du testat att köpa Adwords, billig trafik? Tänk efter 2 ggr innan du lånar pengar till marknadsförning, det är till 99% ingen bra ide och du kommer bara bli besviken.
Och så är det viktigt att inte glömma bort pressreleaser. Även om de stora drakarna sällan nappar på nyhetsvärdet så håller kanske någon på med en artikel om nätbutiker som exempelvis säljer doppresenter eller skickar presenter hem, lokaltidningen vill skriva om den drifitige nätentreprenören osv... En kund till mig blev omskriven i Aftonslasket i en artikel som egentligen handlade mer om en ny hobby än butiker - men givetvis gav det ett gäng nya besökare.

Angående logga och banner så håller jag med Thomas även här - det är bra som det är. Ska du satsa några tusenlappar just nu så gå en kurs eller skaffa en lärare som lär dig att göra banners som funkar effektivt. Jag tror att en ny logga skulle ge marginell utväxling. Titta på många storsäljande siter - det är inte designen som säljer, det är innehållet. Designen och texten ska vara så bra att kunden känner sig trygg och det uppfyller redan din butik.

Om du nu nödvändigtvis ska låna pengar (för att du inte har tid eller tid att skaffa dig kunskaper) så använd dem till SEO, marknadsaktiviteter på siten, optimering av funktionalitet (nu vet jag inte vad du har för e-butik men det mesta går att göra ännu bättre) samt att skaffa dig en riktigt bra nyhetsbrevshantering - såvitt jag kan se så går det inte att få ett nyhetsbrev utan att redan vara kund?

Lycka till!
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat