Har kunden inte löst ut sitt postförskott så är ju denna inte en kund, utan endast en kostnad. Om personen återkommer beror nog på hur elastisk din efterfrågekurva är och om du har många konkurrenter. Har du monopol på insulin så återkommer kunderna nog i alla fall

. Men lite av poängen med att fakturera slarvputtarna är ju att man inte vill ha tillbaks dem. Jag kontrollerar alltid vad det är för kund innan jag fakturerar för outlöst postförskott. Om det är frågan om en person som handlat åtta gånger förut och som inte löser ut sin nionde beställning, så struntar jag i att fakturera, eftersom jag naturligtvis vill behålla kunden i alla fall.
Badwill skulle jag inte oroa mig för. Hur otrevliga och envisa slarvputtarna än kan vara så vet de att de har gjort fel. Du kan ju själv läsa Mats tråd
här. Som jag sade i mitt första inlägg så är det nästan en plikt för varje postorderföretag att fakturera för outlösta postförskott. Webbhandel är fortfarande nytt för de flesta, men folk måste lära sig att man inte kan handla på nätet och sen skita i sin beställning.