Min spekulation landar på en gammal WN-tråd:
http://www.webmasternetwork.se/f11t11319hl...sdelen-st0.html (dvs riks delen .se)
Men efter att jag läst artikeln flera gånger anser jag att åtalet verkar riktigt platt ! - bortsett från att han underlåtit sig att betala miljonen i skatt, så anser jag att åtalet i sig är märkligt.
Att uppge trafik och antal exponeringar för en sida är förvisso intressant och bygger trovärdighet för säljaren, men jag har svårt att se att någon ska kunna tvinga dig till att uppge detta för kund. Det ligger ju i kundens intresse att "vara så uppdaterad på området" så att han kan ta ett köpbeslut eller inte. Vad skulle då hända med "portaler" som är stora ena månaden och mycket mindre en annan månad ?
Det är ju inte brottsligt eller olagligt att göra dåliga affärer...
Samtidigt kan detta få riktigt intressanta konsekvenser om det verkligen leder till en dom i ärendet - Eftersom det då skulle ställa HELT andra krav på i stort sett alla som säljer annonsutrymme att ha dels aktuell besöks/exponeringsstatistik och dels ha en därtill flexibel prislista
- För om du inte har det riskerar du bli åtalad för att dina kunder gjort en dålig affär !
Nej, jag satsar min tia på att målet läggs ner..