Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-22, 02:31 #4
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Lånar denna tråd eftersom det berör samma ämne.

På tal om outlösta postförskott... det har hänt ett par tre gånger nu på sistone att kunder har hört av sig och sagt att deras försändelse från oss inte har kommit fram. Det låter lite väl otroligt att posten ska ha slarvat bort 3 st rekommenderade brev/paket inom loppet av en månad från oss (det är nästan 50% av "alla" de paket vi har skickat med posten under samma tid).

Visst, det kan ju helt klart vara så, men det låter lite väl skumt. Då undrar jag helt enkelt, hur brukar ni andra göra? Vi har inte försäkrat det vi skickar från oss eftersom det inte har varit lönt ännu, men vi skickar det rekommenderat. Vad är det smidigaste för att förlora så lite som möjligt på det här när man väl skickar en ny vara till kunden?

Beloppen det gäller kan vara allt från 200 spänn och upp mot tusenlappen (så klart mer också, men det är mindre vanligt).

Kan man med hjälp av det unika ID-numret man fått till det rekommenderade brev/paket, spåra det på posten.se precis som med företagspaket? Alltså så man kan enkelt se om det är uthämtat eller inte?

EDIT: Hade faktiskt ett kollinummer från rekommenderar brev här hemma och sökte på posten.se, det fungerar. Det står kryptiskt "Mottagarkvittensen har arkiverats" men det bör ju betyda att mottagaren har kvitterat ut paketet.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat