Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Medverkar i ett opensourceprojekt typ phpbb eller wordpress då. Bara att släppa ett par patchar/modifikationer/teman. En webbsida som fungerar som portfolio/projekt behöver ju inte vara avancerad. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Gör en info-sida med adsense om ditt favvoämne, svampar, bananer, ballerinor.
"Men det är nog inte alla som kan komma på idéer för 6-7 kompletta webbsidor". Jag tror jag skall trycka en tshirt med det citatet på.
Senaste tidens it-sales:
what.se - nyhetssida (ingen orginell ide).
bubblare.se - videocommunity (ingen orginell ide).
apberget.se - community (ingen orginell ide).
bilddagboken.se - community (nästan orginell ide).
affiliator.se - affiliatesystem (ingen orginell ide).
(Jaja, alla är jätteduktiga entreprenörer och har skapat bra projekt som höjer den svenska nivån på internetsiter, men så vidare orginella är projekten inte - det kan vi nog komma överrens om).
Man behöver knappast vara ett kreativt geni för att tjäna storkovan, hur svårt är det att göra en text-sida om hundar, hästar eller mobiltelefoner på en .info-domän och sen tjäna 10:-/veckan på det?
Nog om detta. Webmaster är för mig är någon som använder ett admingränssnitt för att uppdatera en befintligt skapad webbplats. En webbdesigner är en person som kan vara lite alltiallo med fokus på att skapa designen. Att kalla sig webmaster är inget jag skulle råda en seriös utvecklare att kalla sig då jag genast får associsationer till 90talets legioner av arbetslösa med ett datorkörkort i bakfickan.
|