|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Tre röda utropstecken i en följd på förstasidan ser otroligt oseriöst ut. Satsa på att ge ett förtroendeingivande intryck istället. Samma sak gäller texten där ni skriver att ni ska bli störst i Skandinavien. Tror du någon läser det och tänker "Oj, om det är på det viset ska jag börja använda den här tjänsten istället för alla andra likvärdiga som jag använder idag!". Nej, självklart tänker inte folk så och det vet du egentligen lika bra som någon annan. Tänk alltid igenom texten när du skriver den och fråga dig själv vad du vill ha sagt och hur mottagaren kan tänkas uppfatta det. Om det låter jobbigt så betala någon som gör det åt dig. Som flera har sagt före mig så tycker jag att ni ska lägga era 25k på en design samt texter till sidan. Det går att lyckas med små medel, men då måste man se till att göra bättre ifrån sig än konkurrenterna. Vänta med att lansera tjänsten tills den är minst lika bra, eller bättre, än t ex missdomain.
Blev lite gnälligt och säkert provocerande, men de här raderna är bara tänkta att hjälpa och inte stjälpa.
|