|
Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2005
|
Jag avregistrerade alla mina adresser förra gången och har inte fått något nytt från dem den här gången.
Jag vet att de investerade rätt mycket i en lista som sedan korrumperades av dåligt insamlat material förra gången, och att de gör detta utskick till adresser som de inte kan veta om de är företagsadresser eller inte. (Vi ska komma ihåg att det inom Axfoods målgrupp finns många småföretagare inom kiosk-, kvartersbutiks- och gatuköksbranschen som använder hotmail-adresser som företagsadress.)
Ni som fick det här utskicket. Fick ni inget förra gången?
[Jag är verkligen intresserad av det här fallet eftersom det är ett av de första försöken att gå från miljöförstörande pappersreklam till e-postmarknadsföring. Jag har inget med Axfood eller deras DM-bolag att göra, men följer, och har skrivit artiklar om den första missen. Dels för att jag, trots allt, tycker att det är bättre med e-postmarknadsföring än med pappersskräp, dels eftersom det är intressant att se hur DM-branschen beter sig när de blir digitala och dessutom eftersom det är intressant att se hur man följer upp en sådan miss som begicks i den första omgången utskick.]
|